وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

وزیر کشور: برگزاری راهپیمایی اربعین منوط به آرامش در عراق| رایزنی با مقامات عراقی جریان دارد

  • کد خبر: ۱۲۳۵۲۷
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
وزیر کشور: برگزاری راهپیمایی اربعین منوط به آرامش در عراق| رایزنی با مقامات عراقی جریان دارد
وزیر کشور برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را منوط به آرامش در عراق دانست و گفت: رایزنی با مسئولان عراقی در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی در رابطه با اینکه با توجه به اتفاقات اخیر بغداد و بیانیه سفارت ایران، راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود،  گفت: البته ما امیدوار هستیم مسائل عراق به سرعت با اندیشه ورزی و عقلانیتی که آنجا به خرج داده خواهد شد، حل و فصل شود. عراق کشور بسیار مهمی است و ملت عراق دوست و بردار ما هستند و ما یک ملت و امت مشترک هستیم.

وی ضمن ابراز نگرانی از وقایع پیش آمده در عراق، افزود: امیدوار هستیم با رفع و رجوع شدن مسائل عراق، در مسأله اربعین خللی وارد نشود.

وزیر کشور تاکید کرد: تا این لحظه زوار ما امکان تشرف به عراق برای زیارت را ندارند و به همین دلیل مرز‌ها از ناحیه دولت عراق بسته شده و خواهش ما این است که زوار به مرز مراجعه نکنند.

وحیدی با بیان اینکه این موضوع به محض حل و رفع شدن، اطلاع رسانی خواهد شد، تصریح کرد: گفت‌وگوی ما با مسئولان عراقی مرتب انجام می‌شود. از طریق سفارت و کنسولگری با برخی از مسئولان عراقی صحبت داشتیم و باید منتظر بمانیم تا شاهد آرامش بیشتر در آن کشور باشیم تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

وی درباره اقدامات ستاد مرکزی اربعین هم گفت: ما و ستاد اربعین مرتب در این رابطه جلسه داریم و موضوعات مختلف بررسی می‌شود و در حال حاضر هم موضوعات دنبال می‌شود. کار در طرف ایران با شتاب و قدرت لازم دنبال می‌شود و بستر‌ها و نیاز‌های منطقه و مرز‌ها در حال فراهم شدن است.

وزیر کشور گفت: اتفاقات عراق در آماده سازی زمینه‌ها در ایران تأثیری ندارد. بحث حمل و نقل و موضوعات دیگر در دستور کار ما قرار دارد؛  مسأله خاصی نداریم و امیدواریم نا آرامی‌های به وجود آمده در عراق، حل و فصل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->